5 Ocak 2016 Salı

Sabahattin Ali-Değirmen


Ekran Alıntısı









Yazar: Sabahattin Ali
Kitabın Adı: Değirmen
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfa Sayısı: 148
Okunma Tarihi: 30.09.2015-04.10.2015


“Sen sevgiline ne verebilirsin sanki? 
Kalbini mi? 
Pekala, ikincisine? Gene mi o? 
Üçüncü ve dördüncüye de mi o? Atma be adaşım, kaç tane kalbin var senin? 
Hem biliyor musun, bu aptalca bir laftır: Kalbin olduğu yerde duruyor ve sen onu filana veya falana veriyorsun..
Göğsünü yararak o eti oradan çıkarır ve sevgilinin önüne atarsan o zaman kalbini vermiş olursun…”

137 sayfadan ve üç bölümden oluşan, içinde hikâyeler olan bir kitap "Değirmen". Adını ilk hikayeden alıyor. Ben hikayelerden oluşan kitaplarla pek anlaşamıyorum. Aklım hep detaylarda kalıyor. Konunun içine giremiyorum sanki. Ama bu kitap iyi bir adım oldu benim için. O ön yargıyı bir parça da olsa kırdım. Hatta çok sevdiğim hikayeler oldu içinde… "Değirmen, Kazlar, Bir Gemici Hikâyesi, Bir Orman Hikâyesi" ve tabi son hikaye♥.  Özellikle "Değirmen"i okuduktan sonra 'keşke bu konuyu bir kitap olarak ele alsaydı Sabahattin Ali' Diye içimden geçirdim. O aşkı, özveriyi derin bir şekilde okumayı çok isterdim. Tadı damağımda kaldı.

'Gel,' dedim, 'beraber kaçalım.'
Acı acı güldü, 'Ağam,' dedi, 'ben senden noksanım, bana sadaka mı veriyorsun?..'
Onu nasıl sevdiğimi anlattım: 'Bana kolunun yerine kalbini veriyorsun' dedim, 'bir kalp bir koldan daha mı az değerlidir?'

Bu kitapta da, tabi ki her Sabahattin Ali kitabında olduğu gibi bir çok altı çizilesi cümle var. Kitapta çizilmedik yer kalmıyor hatta. Ayna tutuyor cümleler sanki insana bir çok yerde.. Onun dışında bir çok farklı mesaj içeriyor içinde kitap. Her bir hikayede verilen mesajlar var. Sindire sindire okunması gereken kitaplardan. Eğer Sabahattin Ali kalemini ve hikâye okumayı seviyorsanız okumanızı öneririm. Farklı bir tat bırakacağına inanıyorum.

Son olarak olumlu düşüncelerimin yanında, hikâyede çok hoşlanmadığım bir iki cümlede vardı, okurken rahatsız etti. Sabahattin Ali kaleminde ara ara bu duyguya kapılıyorum zaten.
"Kitaplar yeni tanıdıklarına karşı çok ketum olurlar. Bir kere de onlarla laubali oldunuz mu size malik oldukları her şeyi verirler ve onlar bizim isteyebileceğimiz her şeye fazlasıyla maliktirler."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder